Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Saliohjelma

Lisätty 25.08.2020

Syyskauden ohjelmat on selvillä ja kausikin on osittain jo aloitettu, syyskuun alussa alkaa viimeisetkin tunnit.

Kalenteria katsoessa huomasin ettei tuota varsinaista lihaskuntoa juurikaan tule jumppien kautta, joten nyt oli aika ottaa oma PT osaaminen omaakäyttöön ja laatia saliohjelma itselle.

  Paljon on siis aerobista liikettä mun viikossa, suurin osa tanssillisista tunneista koostuvaa ja hieman kehonhuoltoa sekä kehonpaino tai pienvälineillä tehtäviä treenejä. Jotenkin koen ettei se riitä omalla kohdalla pitämään riittävää lihaskuntoa yllä, sillä nuo lihaskuntotunnit on yleensä ne joissa lintsaan tekemisestä, koska ohjeistan enemmän.

Näinpä päätin laatia itselleni saliohjelman, ei mikään helppo homma, sillä mun salitreenaaminen on viimevuosina ollut sitä sun tätä koska teen vaan niitä kivoja juttuja mitä milloinkin kivalta tuntuu.

Nyt mun ohjelmassa on koko  kehon läpikäyvä treeni ja siitä olis hyvä pitää kiinni, jotta tulokset näkyy. Tarkoitus on siis pitää yllä hyvää lihaskuntoa ja voimaa tasapainottamaan aerobisen treenin kuormaa. Tarkoitus on salille ehtiä 1-2 kertaa viikossa, ainakin se yksi, se riittää ylläpitoon ja mun kunnolla ehkä jopa pieneen nousujohteisuuteenkin.

Mitäs mun treeni sitten pitää sisällään?

Isot lihasryhmät läpi: Kyykky, penkkipunnerrus, polven ojennus ja ylätalja,  kaikkia 4 sarjaa ja 10 toistoa

Mun lempparit: vipunosto sivulle, pystypunnerrus ja ojentaja taljassa, siihen vielä hauiskääntö kruunuksi. Nää menee mukavasti kiertoharjoitteluna peräkkäin sen 4 sarjaa

Tähän vielä lisäksi jotain extraa jos on energiaa ja intoa, tänään ekan kerran päälle tein vielä jalkaprässiä pari sarjaa ja lonkanloitonnusta taljassa.

Mitäs luulet saadaanko tuloksia aikaan?

Anne  ♥