Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Liikkuvuustreenien päätös

Lisätty 08.12.2020

Näin sitä saatiin Jarno Härkösen liikkuvuus 6kk pakettiin. Mitkä on fiilikset nyt ja mitä saatiin aikaan?

Tässäpä nyt kooste kokonaisuudesta ja lopputuloksesta.

 

Treenit käynnistyi mulla siis toukokuun alussa kun työtilanne oli mitätön ja oli aikaa keskittyä muuhun liikkumiseen. Pääsin siis hyvin vauhtiin ja rutiiniin alun kanssa. Kesällä oli ihana treenata ulkona ja treenit oli 10-30min mittaisia.Syyskuussa treenit oli tosiaan kuukauden tauolla, koska työtilanne oli sen verran kiireinen ja liikettä tuli joka päivälle niin paljon, että keskityin tekemään vain ylläpitäviä 5-10min treenejä liikkuvuuden suhteen ja välillä omissa zoom ohjauksissa tuli näitä liikkeitä myös hyödynnettyä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokakuussa lähti viides kuukausi taas uudella innolla liikkeelle ja siitä jatkettiin marraskuulle spagaatti treenejä.

Kolme viikkoa viimeisen kuun treeneistä ehdin tehdä, kunnes taas tilanne elävöityi omassa elämässä niin hektiseksi, että 50min treenit ei siinä tilanteessa sopineet viikkoon olenkaan. Ja ehkä itse ei niin kovaa tarvetta ollut muutenkaan päästä sivuspagaattiin, niin motivaatiokaan ei ajanut eteenpäin.

Nyt kuitenkin treenit on suoritettu, spagaatti jäi hieman vajaaksi, mutta tyytyväinen olen silti edistykseen mihin sen aktiivisen kolmen viikon aikana pääsin. Yllä kuvat edistyksestä, ensimmäisessä kuvassa keskivartalon suoristaminen ei tullut kyseeseen ollenkaan.

No tuliko liikkuvuutta lisää ja miten tämä kaikki vaikutti?

Liikkuvuus kyllä parani ja esimerkiksi rintarangan ja lapojen alue liikkuu huomattavasti paremmin ja kevyemmin kuin ennen treenejä. Lisäksi monet liikkeet ovat jääneet itselle osaksi arkea ja näin ollen saavutetut tulokset pysyvät yllä. 

Olin sattumoisin käynyt helmikuussa fustran ohessa TE3-liikeanalyysissa ja mielenkiinnosta kävin samassa testissä nyt treenien päätyttyä. Ja tuloksia kun vertaili niin monet liikesuunnat olivat liikeradoiltaan paremmat.

Mitä hyötyä liikkuvuudesta sitten on? Hyvin liikkuva ja toimiva keho suojaa tapaturmilta ja loukkaantumisilta, turhat kolotukset jäävät pois ja keho vain toimii hyvin kuten sen kuuluukin. Eli liikkuminen helpottuu ja tuntuu hyvältä kun joka paikkaa ei kiristä.

Näin ollen voin lämpimästi suositella, jokaiselle näistä treeneistä löytyy varmasti jotakin ja harjoitukset ovat tarpeeksi helppoja seurata ensikertalaisenkin. Nythän on hyvä aika vaikka ostaa pukinkonttiin kaverille, puolisolle, läheiselle tai vaikka naapurille ;)

Iso kiitos Jarnolle hyvistä treeneistä!

 

Anne  ♥