Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kahvakuulaa; ylävartalo

Lisätty 27.09.2019

 

Kahvakuulailut jatkuu...

Aiemmin julkaisin keskivartaloliikkeitä kuulan kanssa tehtäväksi, nyt vuorossa kädet.

Liikkeistä osan voit suorittaa joko yhden käden kerrallaan tai molemmin käsin.

Taas viisi liikettä, suorita oman kunnon mukaisesti 3-5 kierrosta, 10-15 toistoa/liike

KULMASOUTU

Liike yläselälle, lapa vetää painoa ylös aivan kyljen myötäisesti. Toinen jalka edessä josta saat tukea vapaalla kädellä. Alas palautus rauhassa jarruttaen, älä päästä olkapäätä tipahtamaan alas. Vatsa tiukkana ja selkä suorana, katse etuviistoon.

OJENTAJA

Nosta kuula pään yläpuolelle ja taivuta kyynärpäistä niskan taakse ja suorista takaisin ylös. Tarkkaile että kyynärpäät osoittavat eteen kun viet kuulaa alas. Jos liike on vieras, tämä liike on alkuun hyvä tehdä peilin edessä jotta hahmotat käsien linjan. Jos liike on tuttu ja kaipaat haastetta, liikkeen voi suorittaa myös käsi kerrallaan.

PYSTYPUNNERRUS

Liike olkapäille, kuula rinnan korkeudella ja punnerrus ylös kuulan pohja edellä. Tämän liikkeen voit tehdä myös puoli kerrallaan jos voimat riittää, tällöin kuula ranteen takana ja suorittava käsi sivulla korvan vieressä.

PYSTYSOUTU

Myös olkapää liike. Molemmin käsin kuulasta kiinni ja nosta ylös niin että kyynärpäät nousee kuulan yläpuolella koko linjan ajan.

HAUISKÄÄNTÖ (+PYSTYPUNNERRUS)

Taas liike jonka voit tehdä yksi puoli kerrallaan tai molemmin käsin. Perus hauiskääntö, tarkista että asento on tukeva ja että vartalo pysyy paikalla liikettä suorittaessa. Jos haluaa niin hauiskäännön voi yhdistää pystypunnerruksen kanssa, eli kun käännät kuulan rinnalle voit jatkaa liikettä työntämällä kuulan ylös.

Näillä liikkeillä käsiin voimaa ja liikettä :)

 

Anne  ♥