Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kahvakuulaa; jalat

Lisätty 03.10.2019

 

Viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisimpänä, sillä jalat on mun lemppari! (mun tunneilla ei kuulemma kyykyiltä välty.. )

Hieman on kuvat vielä kesäiset, mutta josko pimeneviin kylmiin ilmoihin tulvisi vielä lämmön ja valon rippeitä :)

Joten kahvakuula taas esille ja testailemaan:

 

Tiukkaa settiä, keskivartalon hallinta sekä polvien ja varpaiden suuntaus kyykkyliikkeissä on tärkeetä, eli keskity tekemään liikkeet oikein ja rauhassa :) Jos teet treenin jalaktreeninä, niin taas oman kunnon mukaan 3-5kierrosta ja 10-15 toistoa/liike

SUMOKYYKKY

Jalat leveällä haaralla varpaat osoittaa reilusti sivuille, kyykkyyn ja ylös hyvässä ryhdissä

KYYKKYHYPPY

Lähde leveähdöstä haarasta, hieman lantiota leveämpi josta kyykyn jälkeen ponnistat seisomaan jalat vierekkäin ja taas hypyllä leveähköön haaraan ja kyykkyyn. Pidä kuula rinnan korkeudella tukevasti.

ASKELKYYKKY

Liikkeen voi tehdä askeltaen vuorojaloin joko eteen tai taakse (taakse on helpompi) tai tehdä toistomäärä ensin yhdelle jalalle ja sitten toiselle. Tärkeää että keskivartalo pysyy tiukkana ja askel tarpeeksi pitkänä jotta kyykyssä etummainen polvi ei tule varpaiden linjan yli.

HEILAUTUS

Perus kahvakuula liike! Vauhtia pienellä jalkojen joustolla ja lantio työntää eteen kuulaa kannattelevia käsiä. Tässä liikkeessä erityisesti huomio tiukka pito lantiossa ja suora selkä. Kädet rentoina. Tätä liikettä kannattaa tehdä useampi toisto tai vaikka aikaa vastaan esim 30-45sek

MAASTAVETO

 Liike selälle, pakaroille ja takareisille. Selkä suorana laskeutuminen alas joustaen polvista ja taapuoli saa työntyä taaksepäin. laskeudu alas vain sen verran että hallitset selän asennon, vedä harteita taake ja ota kiintopiste katseelle etuviistosta.

 

Ja nyt kun koko keholle on hyvät liikkeet tiedossa, niin nopeaan treeniin kotona tehokkaan kuulan kanssa ilman tekosyitä, valitse joka treenistä 2-3 liikettä jolloin saat koko kehoa kuormittavan treenin aikaiseksi.

Liikkeitä voi hyvin myös yhdistää eri osioista, kuten askelkyykky+pystypunnerrus, sumokyykky+pystysoutu, maastaveto+hauis... vapaasti ideoimaan ja tekemään

 

Anne  ♥